اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا می باشد. با استفاده از این اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری شما می توانید علاوه بر کسب سود فراوان، آینده بسیار درخشانی را برای خود و فرزندان خود رقم بزنید. باسرمایه گذاری در کانادا در ابتدا به شما اقامت موقت اهدا می شود و بعد از گذشت چند سال اقامت دائم و پاسپورت این کشور را می توانید بدست بیاورید. در این مقاله میزان سرمایه موردنیاز، روش اقدام، نحوه و مدت اخذ ویزا برای اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.

بهترین نوع برنامه ریزی شما می تواند با یک وکیل که واقف به انواع اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری باشد باید صورت گیرد ، چرا که این پروسه ، امری است کاملا حقوقی و نیاز به دانش ، علم و تجربه یک تیم حقوقی با وکلایی زبده دارد .

در سال های اخیر میزان مهاجرت به کانادا همچنان رونق داشته و در این بین افرادی هستند که مایلند با توانایی مالی خوبی که دارند امر مهاجرت خود را با ویزای تجاری   ( سرمایه گذاری ) به انجام رسانند ، حال سوال اولی که پیش می آید این است که آیا اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری راه مناسبی برای مهاجرت است ؟

به طور کلی می توان گفت که با توجه به راه های متنوع سرمایه گذاری ابتدا می بایست میزان سرمایه ، ریسک و موفقیت ( اخذ اقامت ) این پروسه را تخمین زد .

مزایا اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری:

مواردی که باعث انتخاب کانادا برای سرمایه گذاری می شود :

اگر به دنبال کشوری پویا، موفق و علاقمند به جذب سرمایه گذار هستید، کانادا می تواند بهترین گزینه برای شما باشد و با مزایای رقابتی که در ادامه بیان می شود تجربه یک سرمایه گذاری جذاب را برای شما فراهم کند.

  • استقبال از محیط کسب و کار
  • طبق گفته فوربس،کانادا دومین کشور برتر در G20برای انجام تجارت است.
  • رکورد رشد اقتصادی
  • کانادا تمام کشور های G7را در رشد اقتصادی طی دهه گذشته(2006-2015)رهبری کرد.
  • دسترسی بازر بی نظیر

هنگامی که CETA به تصویب می رسد ، سرمایه گذاران خارجی در کانادا دسترسی های ترجیحی به NAFTA و اتحادیه اروپا را تأمین می کنند – یک بازار پر جنب و جوش که مجموع تولید ناخالص داخلی آن تقریبا ۳۷ تریلیون دلار است و یا نیمی از تولید کالا و خدمات در جهان است.

  • نیروی کار بسیار تحصیل شده

نیروی کار کانادا بیشترین تحصیلات در میان اعضای OECD است و نیمی از جمعیت کارآزمودهاش دارای تحصیلات عالی است.

  • هزینه های مالیاتی کم هزینه است.

مجموع هزینه های مالیاتی کسب و کار در کانادا به مراتب کمترین میزان در G7 و ۴۶ درصد کمتر از ایالات متحده است.

  • محیط رقابتی درR&D

کانادا کمترین هزینه های کسب و کار در بخش های G7 برای بخش های تحقیق و توسعه را با ۲۷٫۷ درصد هزینه بیش از ایالات متحده ارائه می دهد.

  • ثبات اقتصادی

انجمن اقتصاد جهانی به طور مداوم اعلام می کند که سیستم بانکی کانادا یکی از قوی ترین در جهان است. کانادا یکی از چند فرهنگی ترین کشورهای جهان، با دانشگاه های جهان، یک سیستم مراقبت بهداشتی جهانی و شهرهای تمیز و دوستانه است. شاخص زندگی بهتر OECD نشان می دهد کانادا به عنوان بهترین در G7 در شرایط کلی زندگی و کیفیت زندگی است.

انواع طرق سرمایه گذاری برای اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری:

  • سرمایه گذاری به صورت خرید سهام و یا اوراق قرضه دولتی
  • سرمایه گذاری یا کارآفرین

این راه هایی که نام برده شد به طور کلی در سرمایه گذاری بیشتر صورت می پذیرد. حال می خواهیم یکی از راه هایی که این روزها هم در اروپا و هم در کانادا صورت می گیرد را بررسی نمائیم.

اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری با خرید سهام:

در سال های اخیر خرید سهام یکی از راه های پردرخواست در ویزاهای سرمایه گذاری بوده ، البته با توجه به کثرت درخواست و سخت شدن شرایط در سال های اخیر میزان انجام پروسه های سرمایه گذاری مخصوصا در کانادا با کاهش درخواست روبرو بوده است.

شاید یکی از عوامل تاثیر گذار برای روی آوردن متقاضیان جهت اخذ اقامت زودبازده بودن آن پروسه است که البته باید خاطرنشان کرد که در بسیاری از کشورها این پروسه زمان بر بوده و نیاز به صبوری متقاضی دارد که در این باره می توان به سرمایه گذاری در کانادا و زمان به ثمر نشستن این پروسه اشاره نموده چرا که در سال های اخیر پروسه اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری زمان بر بوده و در بسیاری از پرونده ها حداقل طول انجام این پروسه در بهترین حالت دو سال بوده و حتی بیشتر از این تا پنج یا شش سال منتظر جوابی از سوی اداره مهاجرت کانادا بوده اند.

نکته ی بعدی ریسک سرمایه گذار و بلاک شدن پول او در حساب های دولتی است و حتی گاها از بین رفتن این پول که می تواند ریسک پروسه های سرمایه گذاری را دوچندان نماید.

نکات مهم اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری:

وکلای مهاجرتی کانادا بهترین افراد برای انجام این پروسه ها هستند ، ولیکن توجه بفرمایید که برخی افراد در ایران با عنوان جعلی و یا جا زدن خود به عنوان وکیل مهاجرتی کانادا با عناوین مختلف از مردم اخاذی نموده اند.

نکاتی که خواندید حاصل سال ها تجربه ی مهاجرتی و همچنین دست نوشته ای از وکلای حقوقی بوده که بهترین و کم ریسک ترین انواع سرمایه گذاری در کانادا را به شما پیشنهاد می نمایند.

در پارامترهایی اصلی که عنوان شد می توان به گارانتی و تعهد آن وکیل برای انجام این پروسه و دریافت حق الوکاله خویش نیز اشاره نمود.

مواردی که خواندید در ارتباط با یکی از انواع روش های اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری بوده که در سال های اخیر و امروزه در کشور کانادا صورت می گیرد .

ماهیت کلی این پروسه ها نیاز به دارایی مالی بسیار خوب و پشتوانه به صورت نقدی و غیر منقول از سوی متقاضی است.

شما می توانید با سرمایه گذاری در صندوق های دولتی کانادا به اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری دست یابید.

این نوع سرمایه می تواند بسته به ایالت ها کانادا متفاوت باشد.

بررسی سرمایه گذاری در کبک برای اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری:

یکی از پردرخواست ترین انواع روش هاش اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری  ، سرمایه گذاری در کبک است. شما می توانید متناسب با توانایی مالی خود راه مناسب را انتخاب نمائید.

به طور کلی شما باید دارایی بالغ بر ۱۶۰۰۰۰۰ دلار کانادا را به صورت نقدی و یا غیر نقدی اثبات نمائید که دارید که از طریق سود سهام بانکی ، دارایی و گردش حساب بانکی خوب ، اسناد ملک های تجاری و مسکونی که متعلق به شما است.

در این پروسه در حالت اول شما می توانید با مشارکت در سرمایه گذاری با صندوق های اعتباری میزان ۸۰۰۰۰۰ دلار کانادا را به صورت نقد در حساب های دولتی قرار دهید و در صورت ارائه مدارک کامل و دقیق موفق به اخذ اقامت دائم برای خود و خانواده ( همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال ) شوید که البته همانطور که گفته شد ، طول انجام این پروسه ثابت نبوده و شاید در بهترین حالت طی دو سال و حتی تا شش یا هفت سال به طول انجامد.

در حالت دوم که مختص به افرادی که این میزان مبلغ را به صورت نقد در حساب خود ندارند و می توانند با مبلغ کمتری در حدود ۲۲۰۰۰۰ هزار دلار کانادا سرمایه گذاری خود را انجام دهند ، در این نوع سرمایه گذاری شما مبلغ ۲۲۰۰۰۰ هزار دلار را در یکی از حساب بانک های دولتی کانادا قرار می دهید تا آن صندوق سرمایه گذاری ۸۰۰۰۰۰ دلاری را از سوی شما انجام دهد.

فرق این دو حالت در این است که در حالت اول ۸۰۰۰۰۰ دلاری که از سوی متقاضی سرمایه گذاری شده بود بعد از پنج سال از صدور اقامت دائم به متقاضی بدون هیچ گونه سودی عودت داده می شود و این در حالی است که در حالت دوم تمام آن ۲۲۰۰۰۰ هزار دلار از بین رفته و عودت داده نمی شود و می توان گفت که شما اقامت را خریده اید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی جهت انجام هرگونه اقدام برای اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در صورت امکان یکی از راه های دیگر را برای ورود و اخذ اقامت هدف قرار دهید ، شما می توانید با اخذ ویزای تحصیلی کانادا و راه های کم هزینه تر مانند ویزاهای توریستی به کانادا وارد شوید و جهت انواع اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری سپس با دید باز و بهتری در آن کشور سرمایه گذاری ، ثبت شرکت و یا کارآفرینی نمائید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *